84. Навіщо потрібне професійне чищення зубів у стоматолога

У невеликій кількості зубні відкладення з’являються навіть у тих, хто щоденно і правильно доглядає зуби, язик та ясна.

Спочатку утворюються м’які відкладення, які називаються зубними бляшками. Вони накопичуються в місцях, які не здатні самоочиститися у процесі жування. Вчасно не видалені бляшки склеюються і тверднуть, перетворюючись на зубний камінь. Щоб позбутися його, потрібно записатися на професійне чищення зубів або, як прийнято правильно називати, гігієну порожнини рота до професійного, досвідченого лікаря-стоматолога.

Чому слід видаляти зубний камінь?

Зубні відкладення здатні проникати глибоко між яснами та зубами. Ясна потрохи відсуваються від зуба, починається запалення. Виникає пародонтальна кишеня, розміри якої постійно збільшуються. Зуб може стати рухливим і навіть випасти. Цей процес супроводжується галітозом та болісними відчуттями.

Причини появи зубного каменю:

• недостатньо ефективна гігієна;
  • вживання м’якої їжі, яку не потрібно довго жувати;
  • постійне жування тільки однією стороною;
  • особливості мінерального обміну організму.

Професійна гігієна порожнини рота запобігає:

• запаленню ясен (гінгівіту, пародонтиту);
  • появі неприємного запаху з рота (галітозу);
  • розхитуванню зубів;
  • виникненню карієсу.

Як часто потрібно проводити професійну гігієну порожнини рота?

Згідно з європейськими протоколами лікування, рекомендується проводити:

• професійну гігієну порожнини рота раз на 6 місяців. Саме така періодичність процедури гарантує надійну профілактику розвитку карієсу та його ускладнень, а також захворювань пародонту;
  • профілактичні огляди стоматолога раз на 6 місяців. Це допоможе підтримати результати проведеного комплексного лікування та вчасно виявити стоматологічні проблеми;
  • професійну гігієну ротової порожнини перед початком лікування. Профілактика покращує стан ясен та готує їх до подальшого лікування. Коли зуби очищені від нальоту, лікарю легше помітити найменші каріозні плями, підібрати відтінок реставрації. Відвідати гігієніста необхідно перед початком ортодонтичного лікування, встановленням протезів, імплантатів та перед відбілюванням зубів.

Етапи професійної гігієни порожнини рота:

• Огляд. Лікар-гігієніст оглядає порожнину рота, відмічає скарги пацієнта, визначає обсяг втручання.
  • Антисептична обробка ротової порожнини.
  • Видалення мінералізованих над- та підясенних зубних відкладень ультразвуком. Ультразвуковий скейлер ефективно відокремлює зубний камінь від поверхні зуба, не пошкоджуючи при цьому емаль.
  • Видалення зубного нальоту та пігментацій апаратом Air-Flow. За допомогою струменя аерозолю та суміші фторованої води і спеціального порошку, що подається на поверхню зуба, якісно очищуються не тільки видимі поверхні зубів, а й міжзубні проміжки.
  • Полірування поверхні зубів за допомогою мініатюрних щіточок, гумових чашок та спеціальних паст.
  • Наприкінці процедури на 3 хвилини встановлюється капа з гелем для зняття чутливості.

Всі етапи професійної гігієни порожнини рота проходять безболісно, ​​а після процедури лікар дає рекомендації щодо домашнього догляду за порожниною рота.

Видаливши всі пігментації та наліт, ми отримуємо природний, первозданний колір зубів.

Щоб зуби були здоровими, а посмішка - білосніжною, потрібно серйозно ставитись до гігієни порожнини рота.